Onderzoeksagenda Jeugdreuma

Welke vragen heb jij over jeugdreuma?

Er wordt veel onderzoek gedaan naar jeugdreuma. Onderzoekers willen graag wetenschappelijk onderzoek doen naar wat er écht toe doet. Daarom verzamelen we in dit project de vragen van jeugdreumapatiënten, hun ouders en hun behandelaars. Hiermee stellen we een onderzoeksagenda op: een Top-10 met de belangrijkste onderzoeksvragen. Zo helpen we onderzoekers bij het opzetten van nieuw onderzoek.

Welke vragen vind jij belangrijk?

Jeugdreumapatiënten, ouders en behandelaars hebben meer dan 600 vragen ingediend. Die hebben we samengevat in 53 vragen. Nu hebben we opnieuw jouw hulp nodig. Jij kunt als patiënt, ouder of behandelaar in enkele stappen aangeven welke 10 vragen over jeugdreuma voor jou het belangrijkst zijn.

De website staat open tot eind december. Hieruit volgen ongeveer 25 vragen. In februari 2020 organiseren we een slotbijeenkomst waarin uiteindelijk 10 vragen overblijven. Dat is de onderzoeksagenda

Kies de 10 vragen die jij belangrijk vindt.

Meer weten?

Wil je weten wat er met je vragen gebeurt en wie er achter dit project zitten? Of hoe je als onderzoeker kunt bijdragen? Lees meer